fredag den 11. oktober 2013

Currently reading #12

 
I dag begyndte jeg på "Andre Steder, Andre Drømme" af Daniyal Mueenuddin; et anmeldereksemplar fra saxo.com. Bogen foregår i et miljø, der er langt væk fra vores samfund nemlig i Pakistan, her er grænsen mellem rig og fattig meget skarpere. Jeg har indtil videre læst to af de otte fortællinger som bogen er bygget op af. De er rigtig spændende og jeg glæder mig til at læse den færdig.
 
I dag fik jeg endelig efterårsferie, faktisk i næsten to uger, for jeg skal først til undervisning igen torsdag d. 24. oktober. Det bliver en efterårsferie i litteraturens tegn, for jeg skal både have læst op på forsømte tekster om oplysning og modoplysning i Europa, og så skal jeg have læst et par romaner eller tre til undervisningen efter ferien. Heldigvis er det bøger, som jeg glæder mig til at læse, specielt ser jeg frem til "The Waves" af Virginia Woolf, som længe har figureret på min læseliste.
 
I morgen er der jo Readathon, desværre er jeg travlt beskæftiget med bagning og småoprydning osv. da jeg skal holde fødselsdagsfest for familien søndag, så sidde oppe hele natten kan jeg heller ikke rigtig. Jeg håber dog at få læst et par småbøger, så jeg kan være en lille smule med, og så krydser jeg fingre for, at jeg kan være 100% med en anden gang, for jeg synes at det er sådan en fantastisk idé!
 
Dagen i dag har også budt på videre oprydning i min bogreol, og mine yndige Barnes and Noble leatherbound classics har endelig fået en plads på en af hylderne, det har de også ventet på længe! Det er et større projekt med den bogreol, men forhåbentlig ender det hele godt, jeg har i hvert fald fået en masse bøger lagt i kasser, og satser på at blive færdig med projektet i morgen. Billedet herunder viser en af mine kæmpestakke med bøger, den står i øjeblikket op af min reol. Glæder mig sådan til, at mine bøger ikke længere står i bunker alle steder på gulvet.
 
 
 
 

Ingen kommentarer :

Send en kommentar