søndag den 16. marts 2014

Book Eaters Convention


I går gik turen i blæsevejret til Odense, hvor jeg skulle mødes med Heidi, vi skulle til Book Eaters Convention i Rosenbæk Huset. Vi blev mødt af glade mennesker, der stadig var i gang med at stille de sidste ting an, inden de første skulle på scenen. Heidi og jeg brugte tiden på at kigge lidt på neglesalonen, der var stillet op, hvor man kunne få neglelak på, og skrevet på sine negle, så de også kunne være lidt litterære, ingen af os forsøgte os dog med projektet, men det så ret sjovt ud. Og det kunne da godt være, man skulle forsøge sig med noget lignende på et tidspunkt. Der var også en fin stand, hvor man kunne pimpe sine bøger eller en notesbog, dette gjorde vi heller ikke, men jeg tror godt, jeg kunne finde på at lave noget lignende; et fint stof-cover til en notesbog kunne da være ret flot! Der var også et par fyre, der tegnede, som man kunne bruge meget tid ved, de tegnede bl.a. en drage, Moby Dick (vil jeg tro) og nogle virkelig fine gobler.

  


Klokken 11 gik den første forfatter på scenen; Michael Kamp, der fortalte om gysergenren, jeg har ikke læst noget af Kamp før, men han var rigtig spændende at høre, han fortalte om, hvordan det at skræmme fungerer forskelligt på skrift og i film, hvilket var ret interessant. Klokken 12 så vi Jens Blendstrup, som var utrolig morsom, jeg har tidligere set ham på mit gamle gymnasium, så jeg vidste, hvad vi havde i vente. Han har sådan en fantastisk måde at læse op på, med varieret stemmebrug der gør selv de mindste små tekster fantastisk morsomme. Da han fik at vide, at der ikke var mere tid, var han i gang med at bladre febrilsk i "Gud Taler Ud" for at finde et citat, hvor han fortæller om sin mor der er låst inde i redskabsskuret af Blendstrups far. I det han opgav slog han tilfældigt op på siden, og han fik heldigvis lov til at læse det højt, selvom hans tid på scenen var gået. Han læste også op af sin nye bog; "Luskefisefortællinger", som lød ret sjov! Efter dette virkelig fantastiske indslag tog Heidi og jeg endnu en runde ved de forskellige stande, og forlod så den fine lille bogmesse.



Jeg håber at Book Eaters Convention er en messe, der er kommet for at blive, der kunne dog laves nogle forandringer til det bedre. Et forslag herfra ville være at have to lokaler; et til foredrag og et til stande.For man følte, at det var lidt svært at snakke sammen derinde, når en forfatter stod og fortalte på scenen. Målgruppen var nok også lidt yngre end Heidi og jeg, men man kunne nu sagtens forestille sig en bogmesse i samme stil målrettet mod et lidt ældre publikum, eller i hvert fald hvor der ville være mere plads til lidt ældre også, hvor det stadig kunne være målrettet mod unge. Det kunne også være sjovt, hvis de havde nogle ude at sælge bøger, altså lidt i stil med BogForum, så man også kunne finde lidt inspiration fra forskellige forlag. Jeg håber de fortsætter med den fine lille messe, og man kunne håbe, at den kan vokse sig større i fremtiden!

 

2 kommentarer :

  1. Åh hvor lyder det dog hyggeligt! Jeg ville så gerne have været med :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi håber de laver endnu et arrangement, så kan du jo være med :D

      Slet