onsdag den 23. september 2015

Nye bøger i reolen #1


Jeg har været i London et par gange her på det sidste, og det har betydet en del nye bøger til bogreolen. Faktisk kommer der snarest et indlæg (eller to) mere med London bøger, da jeg lige har været afsted igen, og har indkøbt flere vidunderlige bøger til reolen, ingen Londontur uden bogshopping! I denne omgang er det en lidt blandet stak af bøger i alskens genrer, som jeg vil vise frem, og som jeg glæder mig til at læse.


"Coraline", af Neil Gaiman og illustreret af Chris Riddell
Jeg har set denne jubilæumsudgave af "Coraline" hos mange bogbloggere, og da den lå foran mig i Waterstones, blev jeg nødt til at eje den. Jeg er rigtig glad for at have en bog signeret af Neil Gaiman, for jeg holder meget af hans bøger (i hvert fald dem jeg har læst indtil videre). Jeg har endnu ikke læst "Coraline", men den har stået højt på læselisten længe!
 

"Darth Vader and Friends", af Jeffrey Brown
Jeg har allerede de to andre Star Wars bøger af Jeffrey Brown, så da jeg faldt over denne signerede udgave i Forbidden Planet, måtte den indgå i samlingen. Det er skøn hyggelæsning for en Star Wars fan(girl).
 
 
"The Bone Clocks", af David Mitchell
Siden jeg så David Mitchell på Louisiana Literature sidste år, har jeg haft lyst til at læse alt, hvad den mand har skrevet, så denne smukke paperbackudgave kom også med mig hjem. Jeg glæder mig til at læse den og atter fordybe mig i Mitchells smukke sprog.
 
 
"Where I Lived, and What I Lived For, af Henry David Thoreau
"Some Anatomies of Melancholy", af Robert Burton
"A Confession", af Leo Tolstoy
Great Ideas er en fantastisk smuk serie af bøger, der repræsenterer nogle inspirerende og utrolig spændende værker af ligeså inspirerende mennesker. Jeg vil gerne eje hver og en af bøgerne i denne fine serie fra Penguin Books, men der er mange, så jeg køber af og til et par stykker og udvider samlingen. Jeg har allerede læst en del af "Anatomy of Melancholy" af Robert Burton i forbindelse med mit speciale, så denne fine udgave skal pynte i reolen.


"Lord Arthur Savile's Crime", af Oscar Wilde
"Jason and Medea", af Apollonius of Rhodes
"On Murder Considered as One of the Fine Arts", af Thomas de Quincey
"The Saga of Gunnlaug Serpent-tongue"
"As kingfishers catch fire", af Gerard Manley Hopkins
Little Black Classics bøgerne kan jeg slet ikke få nok af. Disse små bøger er simpelthen så fine i deres enkelthed og størrelse. Og så er det nogle fantastiske forfattere og historier, der er repræsenteret i Penguin Books jubilæumsserie. Jeg overvejer at købe boksen, der indeholder alle 80 udgivelser, så jeg har et samlet sæt.


6 kommentarer :

  1. Åh, fantastiske bogkøb <3 Jeg er SÅ misundelig på din smukke udgave af David Mitchells nye roman. Den gad jeg så godt læse og eje – den er jo så smuk! Og Mitchell er så sej. Black Classics-boxen overvejer jeg desuden også. De små bøger er så fine og så sjove i formatet. Og Nico ville dø for en signeret udgave af Jeffrey Browns Star Wars-fjolleri. Så sejt!

    Og ps: er du hjemme igen nu? <3 Velkommen hjem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :D Og ja det er jeg da :D Kom hjem i fredags <3

      Slet
  2. Det er så fint at se alle andres nye bøger, når man selv går og venter på at sin bogpakke skal dukke op.
    Jeg bliver slet ikke misundelig ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh det er så irriterende, når man bare går og venter på en bogpakke :D De ankommer aldrig hurtigt nok! Krydser fingre for, at den snart kommer :)

      Slet
  3. Sikke nogle smukke bøger :) London er virkelig også en dejlig by!
    Little Black Classics boksen overvejer jeg også kraftigt, det er sådan et genialt koncept :)

    SvarSlet